2014. július 29., kedd

A nyúl kinyúl

  Nyuszi nyuszi nyulacskám, ne félj tőlem nincs puskám...

De van ám fogam, kettő! Azzal addig rágom a füledet, amíg nem figyelsz rám. Miért van csak két lábad?  Kérdezzük meg anyát! Anya, annyira fura ez a nyúl. -Fura, de jól nyúzható. Megnézzük hogyan készült? 
kétlábú csörgő nyúl
Beszereztem két különböző színű fonalat, 3,5 mm-es horgolótűt és némi tömőanyagot.
A lábakkal kezdtem és körkörösen haladtam:  
1.- mágikus körbe 6 rövidpálca (6)
2.- (2 rövidpálca a következő szembe) ismételtem 6-szor (12)
3.- (1 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 6-szor (18)
4.- (2 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 6-szor (24)
5-16.- 1 rövidpálca minden szembe (24) 
Miután a második lábszárat is elkészítettem, kúszószemmel egymáshoz kapcsoltam a két darabot és a test horgolásával folytattam:
17-18.- 1 rövidpálca minden szembe (48)
Fonalat váltottam és a másik színnel folytattam.
19-34.- 1 rövidpálca minden szembe (48) 
35.- (6 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (42)
36.- (5 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (36)
37.- (4 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (30)
Itt kezdtem el kitömni az eddig elkészült lábakat és a testet.
38.- (3 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (24)
39.- (2 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (18)
40.- (1 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (12)
41.- (1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 6-szor (6)
A 28 és 29. sorok közé hímeztem a szemeket, egymástól kb. 10 szem távolságra, és közéjük az orrot a 26. sorba. Mosás biztos hátsórésszel rendelkező műanyag biztonsági szemeket is választhattam volna.
biztonsági szem
Folytatom, hegyezd a füled:
1.- mágikus körbe 6 rövidpálca (6)
2.- 1 rövidpálca minden szembe (6)
3.- (1 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (9)
4.- (2 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (12)
5.- (3 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (15)
6.- (4 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (18)
7.- (5 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (21)
8.- (6 rövidpálca után 2 rövidpálcával szaporítás a következő szembe) ismételtem 3-szor (24)
9-16.- 1 rövidpálca minden szembe (24)
17.- (6 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 3-szor (21)
18.- (5 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 3-szor (18)
19.- (4 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 3-szor (15)
20.- (3 rövidpálca után 1 egyszerre lehorgolt rövidpálca pár) ismételtem 3-szor (12)
21.- 1 rövidpálca minden szembe (12)
Rögzítettem a fonalat, befejeztem a fej kitömését és összevarrtam a fülekkel. A csúszó gyűrűről /mágikus kör (magic ring), a szaporításról, a fogyasztásról és az elkészült darabok összevarrásáról részletesebben mesélek az Amigurumi technikával foglalkozó aloldalon.
Nézd csak, más is van itt! A farka ilyen lett. Mutatom. Látod?
Igen, a farka nem pom-pom, de lehetett volna. 
Nos, ezek után is fura? -Igen, fura. De nem baj, mert szeretem.
Legyen Zöld a Pamuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése