2014. augusztus 15., péntek

Krumplimaci

Lapcsánka, tócsni, cicege, berhe, mackó

Mi a családban cicegének hívjuk, de nagyon találó és kedves a krumplimackó elnevezés is. Az elkészítése nem nehéz, de maga az étel igen:
  • 1 kg reszelt krumpli
  • 20 dkg liszt
  • 3 egész tojás
  • fokhagyma, só, bors
  • a kisütéshez bő olaj
Én személy szerint nagyon kedvelem. Olyannyira, hogy a kis kerek buksis babánkat is elneveztem Krumplimacinak pár hetes korában. Hát nem egy zabálnivaló krumplimaci? Bár szerintem annyira édes, hogy inkább már krumplicukor.


Szóval az én kis Krumplimackóm nagyon szereti a lapozgatókat. Kicsi korától nézegetünk vele közösen babakönyveket. Nívós babakönyvek után kutattam, amikor rátaláltam Nagy Diána Babageometria Vonalak című könyvére. A könyvről itt is olvashatsz. A lényeg, hogy a babák szeretik a fekete-fehér, nagy kontrasztú képeket. Ez a könyv nagyon jó választásnak bizonyult, mert ahogy a kiadó ígéri, alapvetően a legkisebbeknek készült, de a felnőttek számára is tökéletes designtárgy. 
Szemrevaló lapozgatnivaló
Külön öröm számomra, hogy már a borítón ránk kacsint egy igazi krumplimaci, aki később is felbukkan a könyvben. 

A legkevesebből a legtöbbet

Ha mindez még nem lenne elég, krumplimaci létezik markolászható, gyümöszölhető, kóstolgatható formában is, ráadásul horgolva készült! Nagy Diána Krumplimacija ilyen stilizált maci.
A legendás krumplimacik
Örömmel látom, hogy ez a kis állatka másnak is beindította a fantáziáját és a horgolóját. Az enyémet is. Ha krumplimacit látva te sem maradnál tétlen, olvasd el az Amigurumi technikáról szóló aloldalamat. Bízom benne, hogy itt minden szükséges információt megtalálsz. Ha mégis elakadsz vagy kérdésed lenne, keress bátran!
Legyen mindenkinek egy krumplimaci, és Zöld a Pamuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése