2014. szeptember 12., péntek

Az első a sorban! - Riport IlDikkoval



Chili the parrot
ZöldPamuk: Szia Ildikó! Egy utcában nőttünk fel, előttem mégis ismeretlen volt a hobbid. Nem olyan régen blogot kezdtem írni a horgolásról. Annyi inspiráló ötletet találtam, amit képtelen lennék elkészíteni és folyamatosan jönnek az újabbak. Úgy éreztem, ha írok róluk, azzal kicsit az enyémek is lesznek. Sokat bújom a Pinterest-et, már-már függő vagyok. Itt nagyon sokszor találkozom a munkáiddal, sokan szeretik és kitűzik a tábláikra. Így kezdtem keresésbe és találtam rád a Facebookon. Szeretném, ha mások is megismernének, innen jött a riport készítés ötlete. A munkáidat látva az én szememben te egy Mester vagy! Te hogy érzed magad? Milyen visszajelzéseket kapsz?
IlDikko: Szia Polli! Nagyon büszke vagyok, hogy így rám találtál, de az igazat megvallva nagyon messze állok attól, hogy mesternek tartsanak :). Egész más (szoftver mérnök) a foglalkozásom, a  horgolás elmúlt néhány év során vált a hobbimmá. Nagy örömet okoz a figurák tervezése és horgolása, és a sok pozitív visszajelzés hatására kezdtem el dokumentálni és közzétenni a figuráim elkészítését.
ZP: Mikor tanultál meg horgolni?
ID: Miután harmadik gyermekem is megszületett és már nagyon hiányzott egy kis kreatív tevékenység a mindennapjaimból.
ZP:Mi érintett meg benne?
ID: Az amigurumi figurák. A lehetőségek végtelensége, az elkészített játékok egyedisége, az ajándékba adott példányok személyessége, a kihívás, hogy a következő kívánságot valóra tudom –e váltani... soroljam még? :)
ZP:Volt valaki fontos személy az életedben, akitől tanultál, aki elindított ezen az úton, vagy teljesen magadtól sajátítottad el a horgolás tudományát az alapoktól kezdve?
ID: A szomszédunkban lakó kismama, Noémi kezében láttam meg először a  horgolótűt és a vele készített szuper pingvint! Attól kezdve intenzív önképzésbe fogtunk, napi szinten megbeszéltük, ki milyen újdonságot látott, tanult!
ZP: Mit szeretsz a legjobban a horgolásban?
ID: Hogy egy horgolótűvel és egy jó fonallal szinte bármi megvalósítható.
ZP: Számodra a horgolás csak egy jó hobbi, vagy valamennyi hasznot is hoz az alkotás élményén túl?
ID: Elsősorban hobbi és abban jobb egy hobbinál, hogy hasznot is hoz :). Nem lehetne megélni belőle, de azért jó kiegészítés.
ZP: Horgolás közben merre kalandoznak a gondolataid? Minden figyelmeddel az alkotásra összpontosítasz? Számolod a sorokat és a szemeket, vagy teljesen kikapcsolsz, és lélekben a béke szigetén jársz? Vagy éppen ilyenkor születnek meg a legújabb kreatív ötleteid?
ID: A férjemre!  – Most itt nevet éppen mellettem.  :)
ZP: Mi az, ami inspirál téged és milyen módszerrel dolgozol a terveiden?
ID: Főleg a gyerekeim, barátaim kívánságára horgolok. Addig rajzolgatok, amíg az eredményt érdemesnek nem tartom a horgolásra.
ZP: Melyik technika a kedvenced, és milyen tű mérettel dolgozol a legtöbbet?
ID: Amigurumi horgolás során a rövidpálca a legfontosabb. 3.0 mm
ZP: Van egy titkos füzet a páncélszekrényben, ami örzi az ötleteidet?
ID: Valami hasonló, az alsó polcon közvetlenül a színesceruzák és a gyerekek színezői mellett :).
ZP: Mennyi időbe telik egy új darab megalkotása?
ID: 2 - 4 hét, attól függ, mennyi időm marad esténként a hobbimra. 
ZP: Mik azok a hibák, amikből a legtöbbet tanultál? Szerinted van olyan hiba, amit mindenki elkövet?
ID: Amigurumi készítéskor nem lehet hibázni, minden darab egyedi.
ZP: Min dolgozol éppen most?
ID: Azt nem mondom meg. :)
ZP:Van kedvenced az alkotásaid között?
ID: Igen, mindig az utolsó a legjobb.
ZP: Kik a kedvenc alkotóid most?
ID: LilikSha, DeliciousCrochet, Little Owls Hut
ZP: Tudnál ajánlani egy jó könyvet vagy oldalt?
ID: Amigurumi Animals at Work
ZP: Hol találkozhatunk veled és a munkáiddal?
ID:
http://www.amigurumipatterns.net/shop/IlDikko/ és az Amigurumi Animals at Work könyvben :)
ZP: Nagyon köszönöm a válaszokat, és hogy időt szakítottál rám! További sok sikert kívánok.
Legyen Zöld a Pamuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése